Ayam Ternak

BERSYUKUR..............

Bertemu kembali rakan-rakan blogger.. Well.. dah masuk bulan 6 dalam diam-diam yer. Dah setengah tahun rupanya untuk tahun 2011 ni. Bersyukur jualan bulan MEI 2011 telah habis dijual. Jadi kepada pembeli, jika ada sebarang komen, bolehlah saudar-saudara mengemail(mbkahkam@gmail.com) saya atau menelefon saya. Saya bersedia menerima komen-komen anda semua. Alah bisa tegal biasa. Bercerita mengenai ayam ternak saya ini, apa yang perlu saya tahu adalah derajat ayam tersebut.
Perbandingan derajat ayam ternak saya ini adalah melalui ibunya. Kekadang ibu yang sudah ada 2 darah seperti Pama x Saigon ( Magon ) tidak berani dengan ibu yang ada 3 darah seperti Pama x Thai x Saigon ( Saya pun x tau nak sebut apa ni ) hehehehehe. Biasanya saya memilih ayam ternak saya dengan 3 cara:- Saya tidak tahu lah kalau ada sahabat saya memilih dengan banyak cara. Mungkin kita boleh berkongsi idea diruang KOMEN yang disediakan. Saya perlukan pandangan breeder-breeder yang ada.

1) : Lihat Bakanya
2) : Lihat Sisiknya
3) : Lihat Tekniknya


Yang paling penting sekali selepas kita melihat ketiga-tiga cara pemilihan ayam ni adalah kita perlu CARA PENJAGAAN yang berkualiti.

Tiada ulasan:

Catat Ulasan

Nota: Hanya ahli blog ini sahaja yang boleh mencatat ulasan.